Privacy Notice

 

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

AZ ÜGYFELEK ÉS MÁS HARMADIK SZEMÉLYEK SZEMÉLYES ADATAINAK KEZELÉSÉRŐL

 

  1. Adatkezelő megnevezése

 

ENDOMEDIX Limited Liability Company

(a továbbiakban „Adatkezelő”)

Székhely: 1139 Budapest, Esztergomi út 66. building A. Fsz. Door 3..

Levelezési cím: 1139 Budapest, Esztergomi út 66. A. ép. Fsz. 3. ajtó

Cégjegyzékszám. 01-09-885846

Telefonszám: (1) 413-2500
E-mail address: [email protected]

Website: www.endomedix.hu

 

Az Adatkezelő telephelyei:
5700 Gyula, Nürnbergi utca 1/b.
8200 Veszprém, Egyetem utca 7.
9024 Győr, Bem József tér 14/b.
8600 Siófok, Semmelweis utca 1.
3527 Miskolc, Dózsa György út 12.
4031 Debrecen, Bartók Béla út 27.
7200 Dombóvár, VI utca 49.
5000 Szolnok, Tófenék utca 1-3. fszt. 124.

 

Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:

Veres Gábor

[email protected]

+36 20 663 3989

 

 

  1. Az adatkezelés alapjául szolgáló jogszabályok

 

A jelen tájékoztató szerinti adatkezelésekre az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;
  • Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete;
  • Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII törvény (a továbbiakban: Eüak,);
  • Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: Eütv.);
  • Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII.21) NM rendelet

III. Fogalmak

 

  1. érintett”: bármely információ alapján azonosított vagy azonosítható természetes személy;
  2. személyes adat”: az érintettre vonatkozó bármely információ;
  3. közérdekű adat”: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;
  4. közérdekből nyilvános adat”: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendel;
  5. személyes adatok különleges kategóriái (különleges adat)” faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok, valamint a bűnügyi személyes adat;
  6. azonosítható természetes személy” azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
  7. adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
  8. az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
  9. profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;
  10. nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;
  11. adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  12. adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
  13. címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
  14. harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
  15. érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
  16. adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
  17. vállalkozás”: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő társaságokat és egyesületeket is;
  18. vállalkozáscsoport”: az ellenőrző vállalkozás és az általa ellenőrzött vállalkozások;
  19. felügyeleti hatóság”: egy tagállam által a Rendelet 51. cikkének megfelelően létrehozott független közhatalmi szerv, Magyarországon a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság;
  20. személyes adatok határokon átnyúló adatkezelése”:
  21. személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó több tagállamban található tevékenységi helyein folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor; vagy
  22. személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó egyetlen tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor úgy, hogy egynél több tagállamban jelentős mértékben érint vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érint érintetteket;
  23. információs társadalommal összefüggő szolgáltatás”: az (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. cikke (1) bekezdésének b) pontja értelmében vett szolgáltatás;

 

  1. Az adatkezelő által nyújtott szolgáltatások és a honlap használata során felmerülő adatkezelés

 

  1. Időpontfoglalás

 

A kezelésen való megjelenés előtt Önnek lehetősége van időpontot foglalni a honlapon keresztül, telefonon vagy akár személyesen is.

 

SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

JOGALAP

Name

az Ön neve az Önnel történő kapcsolatfelvételhez szükséges

Az Adatkezelő által nyújtott szolgáltatások igénybe vételének előkészítése és a vonatkozó szerződése megkötése és  teljesítése céljából, a szerződő partner érdekében történik, és ezen adatok felhasználása kizárólag ezzel kapcsolatban történik, ezért az alkalmazott jogalap GDPR 6. cikk (1) (b) pontja.

 

E-mail cím

az e-mail cím az Adatkezelő és az Ön közötti kapcsolattartáshoz szükséges

Phone number

a telefonszám az Adatkezelő és az Ön közötti kapcsolattartáshoz szükséges

Date of birth

Az Ön beazonosítás szükséges

Vizsgálat típusa, időpont

Amennyiben társaság képviseletében érkezik a megkeresés, akkor a felmerült ajánlatkérés megértését segíti elő.

 

Az időpontok előzetes lefoglalása szükséges ahhoz, hogy az Adatkezelő fel tudjon készülni a vizsgálatokra, illetve az érintettek a lehető legkevesebb várakozás és kényelmetlenség nélkül tudják igénybe venni a szolgáltatásokat.

 

  1. Szolgáltatás nyújtása

 

Az egészségügyi szolgáltatások nyújtása szigorú szabályokhoz kötött. Ennek során az Eüak rendelkezései irányadóak. Az Eütv. alapján a betegek vizsgálatával és gyógykezelésével kapcsolatos adatokat tartalmazó egészségügyi dokumentáció készítése is kötelező.

 

 

SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

JOGALAP

Személyazonosító adatok

Az Ön beazonosításához szükséges

Szerződés megkötése és teljesítése céljából, a szerződő partner érdekében történik, és ezen adatok felhasználása kizárólag ezzel kapcsolatban történik, ezért az alkalmazott jogalap GDPR 6. cikk (1) (b) pontja, illetve egészségügyi személyes adatokra vonatkozóan az érintett kifejezett hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja alapján.

 

Az érintett jogosult az EESZT-ben tárolt adatokhoz való hozzáférést is korlátozni. Az EESZT-ben tárolt személyes adatokhoz való hozzáférést az ún. digitális önrendelkezési (DÖR) nyilatkozatok megtételével változtathatja meg az érintett, amelyet az egészségügyi és hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 35/H. § és 35/I. §-ban foglalt rendelkezései tesznek lehetővé az számukra. Az érntettnek lehetősége van intézményre, bizonyos osztályra, adott orvosra, szervezeti egységre vonatkozó korlátozó és engedélyező rendelkezést beállítania, valamint lehetősége van teljes tiltással élnie az egészségügyi adatai lekérdezésére vonatkozóan az egész ellátó oldalra nézve.

 

Az egészségügyi dokumentáció elkészítése jogszabályi kötelezettség, ezért a vizsgálatokkal és gyógykezeléssel kapcsolatos adatok kezelésének jogalapja a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja.

 

 

Vizsgálatokkal és gyógykezeléssel kapcsolatos adatok


A konzultációk és vizsgálatok lefolytatásához szükséges. A kórtörténeti előzmények megismerése, illetve vizsgálati eredmények rögzítése a kezelések sikeréhez elengedhetetlen

 

Az Eütv. 136. § és 137. § szakaszaiban lévő egészségügyi dokumentációs kötelezettség teljesítése beteg vizsgálatával és gyógykezelésével kapcsolatos adatok rögzítésével.

TAJ szám

Az ön azonosítása; recept kiadás, EESZT rendszerbe történő adatfeltöltés

Lakcím

kapcsolattartás céljából lehet rá szükség.

E-mail cím, telefonszám

Kapcsolattartás céljából lehet rá szükség, az Adatkezelő e-mailen vagy telefonon tájékoztatja az érintetteket a vizsgálatok eredményének elkészültéről

Számla kiállításához szükséges adatok

Az Adatkezelő köteles a nyújtott egészségügyi szolgáltatások kapcsán számlát kiállítani a jogszabály által meghatározott feltételek szerint. A számlán – a fizetendő díj mellett – feltüntetésre kerül az elvégzett vizsgálat megnevezése is.

A számla kiállítása és megőrzése jogszabályi kötelezettség, ezért a számlák kezelésének jogalapja a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja.

 

 

 

Az Eüak. 30. § szakaszában foglalt megőrzési kötelezettség teljesítése érdekben az Adatkezelő az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig, a zárójelentést legalább 50 évig őrzi meg.

 

A számlák megőrzésnek ideje a Számvitelről szóló törvény (169. § (2) bekezdés) alapján a kiállításától számított 8 év.

 

  1. Hírlevél feliratkozás, direkt marketing üzenetek küldése

 

Az adatkezelő lehetővé teszi, hogy az általa szerkesztett hírleveleket a feliratkozó személyek megkaphassák, illetve az érintettek direkt marketing üzeneteket is kaphatnak. A hírlevelek elküldése e-mailem történik és kizárólag önkéntes hozzájárulás esetén.

 

SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

JOGALAP

Name

az Ön neve az Önnel történő kapcsolatfenntartáshoz szükséges

Az érintettek marketing üzeneteket és hírleveleket csak abban az esetben kapnak, ha ehhez kifejezetten hozzájárulnak, ennek megfelelően a jogalap GDPR 6. cikk (1) (a) pontján nyugszik.

E-mail cím

A hírlevelek és marketing üzenetek elküldéséhez szükséges

 

Az érintett a hozzájárulását a direkt marketing és a hírlevél tekintetében külön-külön megadhatja, illetve azt/azokat ingyenesen és bármikor visszavonhatja.

 

A hírlevélre feliratkozók adatai akkor kerülnek törlésre, ha az érintett írásban jelzi, hogy nem kíván több hírlevelet, illetve direkt marketing üzenetet kapni. A regisztráció törlését minden esetben a hozzájárulás visszavonásának tekinti az Adatkezelő.

 

A direkt marketing és/vagy hírlevél célú adatkezeléshez hozzájárulás visszavonását nem értelmezhető egyúttal a honlapon megadott egyéb adatkezelési hozzájárulás visszavonásának, a külön célból kezelt adatok tekintetében külön visszavonás szükséges. Az egyes hozzájárulások visszavonásának, illetve lemondásnak a regisztrálása 3 napon belül kerül sor.

 

  1. Regisztráció, profil

 

Az érintett regisztrálhat az oldalon, ahol a profilja alatt megadhatja termékek rendeléséhez szükséges adatokat (e-mail cím, kiszállítási cím), illetve lehetősége van időpontfoglalást indítani megadott vizsgálatokra.

 

SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

JOGALAP

Name

az Ön neve az Önnel történő kapcsolattartáshoz szükséges

Az adatkezelésre az érintett által megrendelt termékek megvásárláshoz tartozó szerződések előkészítése és teljesítése érdekében van szükség, ideértve a kiszállítást is, ezért az adatkezelés alapja a GDPR 6. cikk (1) (a) pontja.

E-mail cím

Kapcsolattartáshoz, szerződéskötési folyamat kezeléséhez szükséges.

Bankszámlaadatok

Online fizetés esetén megadható.

Tekintette arra, hogy az érintett számára van lehetőség arra is, hogy utánvéttel fizesse ki a termékeket, ezért a bankszámlaadatok megadása önkéntesen történi, ezért az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja.

Kiszállítási cím

A választott termékek kiszállításához megadott cím. A megadott cím nem feltétlenül jelenti a lakcím megadását, csomagpont vagy lakcímtől eltérő kiszállítási cím esetén a termék átvétel nem a lakóhelyen történik.

Tekintettel arra, hogy az Adatkezelőtől az érintett online tud rendelni, ezért a szerződés teljesítéséhez feltétlenül szükséges, hogy az érintett olyan címet adjon meg, ahol a rendelt termék átvehető, akkor is, ha az nem a lakóhelye. Az adatkezelés alapja a GDPR 6. cikk (1) (a) pontja.

 

Az Adatkezelő az érintett által létrehozott profil alatt megadott adatokat – az önkéntességre tekintettel – visszavonásig kezeli. A profil törlését az Adatkezelő a hozzájárulás visszavonásának tekinti, és a továbbiakban semmilyen adatot nem kezel, amit az érintett a profilja alatt adott meg. Amennyiben az érintett profilja legalább 5 évig inaktív (nem történik belépés), akkor az Adatkezelő jogosult a profilt megszüntetni és minden személyes adatot, amit a profilhoz köthetően rögzítettek törölni.

 

 

 

 

  1. Online vásárlás

 

SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

JOGALAP

Name

az Ön neve az Önnel történő kapcsolattartáshoz szükséges

Az adatkezelésre az érintett által megrendelt termékek megvásárláshoz tartozó szerződések előkészítése és teljesítése érdekében van szükség, ideértve a kiszállítást is, ezért az adatkezelés alapja a GDPR 6. cikk (1) (a) pontja.

E-mail cím

Kapcsolattartáshoz, szerződéskötési folyamat kezeléséhez szükséges.

Bankszámlaadatok

Online fizetés esetén

Tekintette arra, hogy az érintett számára van lehetőség arra is, hogy utánvéttel fizesse ki a termékeket, ezért a bankszámlaadatok megadása önkéntesen történi, ezért az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja.

Kiszállítási cím

A választott termékek kiszállításához megadott cím. A megadott cím nem feltétlenül jelenti a lakcím megadását, csomagpont vagy lakcímtől eltérő kiszállítási cím esetén a termék átvétel nem a lakóhelyen történik.

Tekintettel arra, hogy az Adatkezelőtől az érintett online tud rendelni, ezért a szerződés teljesítéséhez feltétlenül szükséges, hogy az érintett olyan címet adjon meg, ahol a rendelt termék átvehető, akkor is ha az nem a lakóhelye. Az adatkezelés alapja a GDPR 6. cikk (1) (a) pontja.

Számla kiállításához szükséges adatok

Az Adatkezelő köteles a nyújtott egészségügyi szolgáltatások kapcsán számlát kiállítani a jogszabály által meghatározott feltételek szerint. A számlán – a fizetendő díj mellett – feltüntetésre kerül az elvégzett vizsgálat megnevezése is.

A számla kiállítása és megőrzése jogszabályi kötelezettség, ezért a számlák kezelésének jogalapja a GDPR 6. cikk (1) (c) pontja.

 

 

 

 

A számlák megőrzésnek ideje a Számvitelről szóló törvény (169. § (2) bekezdés) alapján a kiállításától számított 8 év.

 

  1. Személyes adatok védelme

 

Az Adatkezelő különös figyelmet fordít arra, hogy az érintettek által megadott adatokhoz az Adatkezelő szervezetén belül is csak azok férhetnek hozzá, akik erre jogosultsággal rendelkeznek, így a recepciód dolgozó munkatársak nem tudnak és nem is adhatnak felvilágosítást a vizsgálatok eredményéről, az egyes szolgáltatók adatfeldolgozói minőségükben is csak a legszükségesebb adatokat kapják meg ahhoz, hogy a szerződéses feladatokat elláthassák.

 

Az Adatkezelő az adatokat megbízható szolgáltató által üzemeltetett szoftverben tárolja, ahol gondoskodnak a biztonsági mentések elkészítéséről is.

 

Az Adatkezelő a papír alapú adatkezelést minimalizálja, a vizsgálatok eredménye szóban, e-mail kerül átadásra, illetve az érintettek a vonatkozó egészségügyi adataikat az EESZT rendszerből érhetik el. Az Adatkezelő az általa használt irodákat, riasztóval védi, nyitvatartási időben is csak a recepciós munkavállalók ajtónyitása után van lehetőség a váróterembe lépni. Zárás után riasztórendszer működik. Az Adatkezelő ezen kívül riasztóberendezéseket is telepített.

 

 

V.I A sütikezeléssel kapcsolatos jogok

 

Mik azok a sütik

 

Amikor az érintett a weboldalt meglátogatja, egy kisméretű adatfájlt, úgynevezett cookie (továbbiakban: cookie vagy süti) helyez el az Adatkezelő el az érintett számítógépére, mely többféle célt szolgálhat.

 

Kizárólag az oldal működéséhez feltétlenül szükséges és munkamenet támogató, az egyes felhasználói munkamenetek azonosítására szolgáló, továbbá a weboldal kényelmesebb használatát elősegítő sütiket használ az Adatkezelő.

 

Az általunk alkalmazott sütik egy része csak átmeneti és eltűnik a böngésző bezárásával, míg léteznek oly kényelmi sütik, melyek 1 hónapig tárolódnak számítógépén, hogyha rendszeresen látogatja weboldalunkat, akkor a böngészője megjegyezze a korábban használt beállításait, így nem szükséges minden megtekintéskor újból elfogadnia süti tájékoztatónkat vagy rendszeresen beállítania az igényei szerinti szűrési feltételeket.

 

A sütik célja

 

Egyes általunk használt sütik elengedhetetlenek az oldal megfelelő működéséhez (session cookie – munkamenet süti), mások a weboldal kényelmesebb használatának elősegéítésére szolgálnak. A látogató beállításainak, használati szokásainak rögzítésével az oldalon való navigáció és ezáltal a honlap használatának megkönnyítése.

 

Sütik típusai

 

  1. Munkamenet sütik

with munkamenet sütik a honlap böngészéséhez, a funkciók használatához szükségesek, többek között lehetővé teszik az érintett által adott oldalon, funkcióban vagy szolgáltatásban végzett műveletek megjegyzését. A „munkamenet sütik” alkalmazása nélkül a honlap zökkenőmentes használata nem garantálható. Érvényességi idejük az adott látogatás időtartamára terjed ki, a „sütik” a munkamenet végén vagy a böngésző bezárásával automatikusan törlődnek.

 

  1. Használatot támogató kényelmi sütik

Ezek a sütik lehetővé teszik, hogy weblap megjegyezze, hogy milyen működési módot választott az érintett (például: elfogadta a süti tájékoztatót és a kereső eredmény listájában kapott találatok milyen rendezési mód alapján kerüljenek megjelenítésre). Ez annak érdekében történik, hogy a következő látogatás alkalmával ne kelljen újra és újra elfogadnia a süti tájékoztatót vagy beállítania, hogy milyen rendezési elv szerint szeretné az érintett megtekinteni az oldalon megjelenített tartalmakat. A preferenciákat tároló sütikben lévő információk nélkül a honlap kevésbé gördülékenyen ugyan, de működhet.

 

A kényelmi sütikben személyes adatok rögzítése ne történik, kizárólag egy azonosítószámot tárolunk, melyből az oldal értesül, hogy a sütitájékoztató korábban elfogadásra került. A kényelmi sütit a kliens gép böngészője tárolja 1 hónapos lejárati idővel. 

 

A böngésző süti beállításainak ellenőrzése, a sütik letiltása

 

A modern böngészők engedélyezik a süti beállítások módosítását. A böngészők egy része alapértelmezettként automatikusan elfogadja a sütiket, de ez a beállítás is megváltoztatható annak érdekében, hogy a jövőre nézve a felhasználó megakadályozza az automatikus elfogadást. Átállítás esetén a böngésző a továbbiakban minden alkalommal felajánlja a sütik beállításának választási lehetőségét.

 

Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy mivel a sütik célja a weboldal használhatóságának és folyamatainak támogatása, valamint megkönnyítése, a sütik letiltása esetén nem garantálható, hogy az érintett képes lesz a weboldal valamennyi funkciójának teljes körű használatára. A weboldal ez esetben a tervezettől eltérően működhet a böngészőben.

  1. További részletes információk az alábbi böngészők süti beállításairól

 

A holnapon elhelyezett sütik használatáról a fentieket meghaladóan a „sütibeállítások” menüpont alatt kaphat részletes tájékoztatást, ahol lehetősége van a sütik kapcsán beállított preferenciák beállítására is.

 

  1. Adatkezelés során igénybe vett adatfeldolgozók

 

Adatfeldolgozók:

 

 

Egészségügy specifikus, adminisztrációs és döntéshozatali feladatokat támogató szoftver (Főnix-Pro) üzemeltetése:

Béker-Soft Informatika Kft. (székhely: 1184 Budapest, Hengersor utca 73. , Cégjegyzékszám: 01-09-940913, adószám: 22729066-2-43.):

Laborvizsgálatok elvégzése:

Buda Partner Kft (székhely: 2049 Diósd, Álmos fejedelem u. 27.), Cégjegyzékszám: 01-09-877515, adószám:13869920-2-43

SPEKTRUM-LAB KFT (székhely:1038 Budapest, Papírgyár utca 58-59., Cégjegyzékszám: 01-09-382851, adószám: 29191280-2-41

Szövettani vizsgálatok elvégzése:

LIGETI BT (székhely: 8200 Veszprém, Fűrész utca 19., Cégjegyzékszám: 19-06-506325, adószám: 21097065-1-19)

VOTY-MED Egészségügyi és Szolgáltató Kft, székhely: 9023 Győr, Vasvári Pál utca 15. 2 em. 3, Cégjegyzékszám: 08-09-019495, adószám: 12431948-2-08):

Kiszervezett könyvelési szolgáltatások

Berényi Mariann E. V. (székhely: 1103 Budapest Sorház utca 7/1, Nyilvántartási szám:52620685, adószám: 74692389-1-33

Kiszervezett IT szolgáltatások biztosítása:

TBL Support Services Informatikai, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft, (székhely: 1196 Budapest Batthyány utca 57., Cégjegyzékszám: 01-09-321156, adószám: 26269416-2-43

 

 

  1. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok

 

  1. A tájékoztatáskéréshez való jog (hozzáférés joga)

Az érintett az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban bármikor tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől, hogy az Adatkezelő tájékoztassa:

– milyen személyes adatot,

– milyen jogalapon,

– milyen adatkezelési cél miatt,

– milyen forrásból,

– mennyi ideig kezeli,

– az Adatkezelő kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz

biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.

Az Adatkezelő az érintett kérelmét legfeljebb 30 napon belül, a munkavállaló által megadott elérhetőségre küldött levélben teljesíti.

 

  1. A helyesbítéshez való jog

Az érintett az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban bármikor kérheti, hogy az Adatkezelő módosítsa valamely személyes adatát (például bármikor megváltoztathatja az e-mail címét). A kérelem teljesítését megelőzően az Adatkezelő kérheti a személyes adatban történt változás megfelelő igazolását (például lakcím megváltozása, viselt név megváltozása). Az Adatkezelő a kérelmet legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az érintett által megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti az érintettet.

 

  1. A törléshez való jog

Az érintett az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti az Adatkezelőtől a személyes adatainak a törlését. A törlési kérelmet az Adatkezelő abban az esetben utasítja el, ha a jogszabály vagy valamely belső szabályzat az Adatkezelőt a személyes adatok további tárolására kötelezi. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az Adatkezelő az érintett kérelmét legfeljebb 30 napon belül teljesíti, és erről az érintett által megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti az érintetett.

 

  1. A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog

Az érintett az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy a személyes adatait az Adatkezelő zárolja. A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Az adatok zárolását kérheti az érintett például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy az adatokat az Adatkezelő jogellenesen kezelte, azonban az érintett által kezdeményezet hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy az adatokat az Adatkezelő ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az Adatkezelő tovább tárolja a személyes adatot, ezt követően törli az adatokat.

 

  1. Adathordozhatósághoz való jog

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, tehát az érintett kérésére az Adatkezelő az adatokat CD-re kiírva az érintettnek átadja.

 

  1. A tiltakozáshoz való jog

Az érintett az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az Adatkezelő személyes adatot közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná. Így például az érintett tiltakozhat az ellen, ha az Adatkezelő hozzájárulása nélkül személyes adatait tudományos kutatás céljából felhasználná. Az érintett tiltakozhat az adatkezelés ellen akkor is, ha az érintett szerint az Adatkezelő kizárólag jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve a jogszabályi felhatalmazáson alapuló adatkezeléseket. Így például nem tiltakozhat az ellen, ha folyamatban lévő hatósági eljárás során a személyes adatait tartalmazó megkeresését az Adatkezelő átadja a hatóság számára.

 

  1. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogérvényesítési lehetősége

 

Amennyiben a személyes adatainak kezelésével kapcsolatban bármilyen panasza merül fel, kérjük, hogy azzal elsősorban hozzánk forduljon. Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy panaszát mielőbb megnyugtatóan kezeljük.

  1. Bírósági eljárás kezdeményezése

Az érintett által tapasztalt jogellenes adatkezelés esetén polgári pert kezdeményezhet az Adatkezelő ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A törvényszékek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg:

https://birosag.hu/torvenyszekek

 

  1. Felügyeleti Hatósághoz intézett bejelentés

Az érintett bejelentéssel vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatainak a kezelésével jogsérelem érte, vagy annak közvetlen veszélye fennáll:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság:

1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.,

postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.

+36 1 391 1400

+36 1 391 1410 (fax)

[email protected]

www.naih.hu