1.1. A jelen ÁSZF tartalmazza azon feltételeket, amelyek alkalmazandók az ENDOMEDIX Diagnosztikai Központok, így az ENDOMEDIX Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1139 Budapest, Esztergomi út 66. A. ép. Fsz. 3. ajtó., cégjegyzékszám: 01-09-885846, adószám: 14034372-2-41), mint Szolgáltató
1.1.1. által nyújtott Egészségügyi Szolgáltatásokra, valamint a Szolgáltató és a Páciens között létrejött, Egészségügyi Ellátásra irányuló minden jogviszonyra függetlenül attól, hogy az Egyedi Szerződésben foglalt feltételeket a Páciens írásban, szóban, vagy ráutaló magatartással (különösen ilyennek minősül az Egészségügyi Ellátás igénybevétele, előjegyzés, díjfizetés, amelyek egyben az Egészségügyi Ellátáshoz adott beleegyezésnek is minősülnek) fogadta el, és
1.1.2. a Webáruházban elérhető valamennyi termék, áru értékesítésének, valamint az ott meghatározott szolgáltatások igénybevételének („Megrendelés”) a feltételei kapcsán.
1.2. Az Egészségügyi Ellátás tekintetében az Egyedi Szerződés aláírása nélkül is a megbízás létrejöttének minősül minden olyan szóbeli nyilatkozat, vagy ráutaló magatartás, amely arra irányul, hogy a Szolgáltató Egészségügyi Ellátást nyújtson a Páciens részére (amelynek megfelelően az előjegyzés alapján is már a jelen ÁSZF alkalmazandó). Az előjegyzéssel a Páciens elismeri, hogy a jelen ÁSZF tartalmát megismerte, megértette és magára nézve kötelezőnek fogadja el. A Webáruház tekintetében a Vásárló a rendelés leadásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF tartalmát megismerte, megértette és magára nézve kötelezőnek fogadja el.
1.3. Az Egészségügyi Ellátás tekintetében az ÁSZF és az Egyedi Szerződés, míg a Megrendelés kapcsán az ÁSZF és a vonatkozó számlán feltüntetett feltételek együttesen képezi a Felek között létrejövő Szerződést. A jelen ÁSZF a Szolgáltató által lényegesnek minősített kérdéseket rendezi, ezért önmagában az Egyedi Szerződés, illetve Megrendelés esetén az automatikus visszaigazolás nem egyezik meg a Szolgáltató szerződéses akaratával, az ÁSZF alkalmazásában való megállapodás hiányában a Szolgáltató a Szerződést nem kívánja megkötni. Az ÁSZF és az Egyedi Szerződés / Megrendelésre vonatkozó számla közötti ellentmondás esetén az Egyedi Szerződés / Megrendelésre vonatkozó számla irányadó. Az ÁSZF rendelkezései akkor is alkalmazandók, ha az Egészségügyi Ellátást az Egyedi Szerződés írásbeli létrejötte előtt teljesítette a Szolgáltató.
1.4. A Szerződés a Felek közötti teljes megállapodást tartalmazza. Felek rögzítik, hogy nem válik a Szerződés tartalmává az szokás, amelynek alkalmazásában korábbi üzleti kapcsolatukban megegyeztek vagy az a gyakorlat, amelyet egymás között kialakítottak. Nem válik továbbá a Szerződés tartalmává az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás sem.
1.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre és a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és a Megrendelések kapcsán az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
1.6. A Páciens tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató az ÁSZF alábbi pontjainak a felsorolásával, a Ptk. 6:78. § (2) bekezdésének megfelelően az alábbiakban kifejezetten tájékoztatja a Pácienst a jogszabályoktól, illetve a szokásos szerződési gyakorlattól lényegesen eltérő általános szerződési feltételekről, amelyet a Páciens kifejezetten elfogad: 1.1. pont, az Egészségügyi Szolgáltatás kapcsán 3.2. pont, 3.6. pont, 3.11. pont, 3.12. pont, 3.14. pont, 4.3. pont, 4.6. pont, 5. pont, 6. pont, továbbá a Megrendelések és a Webáruház használata kapcsán: 7.4. pont, 7.8. pont, 7.11. pont, 8.10. pont, 8.12. pont, 9.3. pont, 10.5. pont, 10.6. pont és 14.1. pont.
A Szolgáltató neve: | ENDOMEDIX Korlátolt Felelősségű Társaság |
A Szolgáltató székhelye, illetve levelezési címe: | 1139 Budapest, Esztergomi út 66. A ép. Fsz. 3. a |
A Szolgáltató email címe | [email protected] |
Cégjegyzékszáma: | 01-09-885846 |
Adószáma: | 14034372-2-41 |
Közösségi adószáma: | HU14034372 |
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: | Fővárosi Törvényszék Cégbírósága |
Telefonszáma: | (1) 413-2500 |
Bankszámlaszáma: | 10918001-00000051-23430000, vagy a számlán feltüntetett más bankszámla |
A szerződés nyelve: | magyar |
Email: | [email protected] |
3.1. A Szolgáltató a Szerződés szerinti feltételek mellett vállalja az Egészségügyi Szolgáltatások nyújtását, amelyet a Páciens igénybe kíván venni a kapott tájékoztatás alapján.
3.2. Együttműködési és tájékoztatási kötelezettség: A szolgáltatás igénybevétele során a Felek jóhiszeműen és tisztességesen kötelesek eljárni, és együttműködésre kötelesek. Ennek keretében a Páciens köteles tájékoztatni a Szolgáltatót (az adott kezelőszemélyzetet) mindarról, amely szükséges a kórtörténete megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről, továbbá saját betegségével összefüggésben – mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról. A Páciens köteles továbbá a Szolgáltató szabályzatait betartani, személyes adatait hitelt érdemlően igazolni, a gyógykezelésével kapcsolatos utasításokat, szakmai javaslatokat betartani, panasz esetén a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni és a díjat megfizetni. Ezen együttműködési kötelezettség, vagy a Pácienstől elvárható felelős magatartás nem megfelelő teljesítéséből eredő következményekért a Szolgáltató felelősségét kizárja.
3.3. Önrendelkezéshez való jog: A Páciens az Egészségügyi Ellátást szabad önrendelkezési joga alapján veszi igénybe, amelynek gyakorlása keretében a Páciens szabadon döntheti el, hogy kíván-e Egészségügyi Ellátást igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. Az ellátás visszautasításából eredő következmények és kockázatok kizárólag a Pácienst terhelik.
3.4. Szabad orvosválasztás joga: A Szolgáltató képviseletében eljáró kezelőorvost és személyzetet a Szolgáltató Páciens kérésének figyelembevételével választja meg (amelynek további feltétele, hogy az adott kezelőorvos elfogadja a választást). A választott orvos akadályoztatása, távolléte esetén a Szolgáltató helyettesítésről gondoskodik. Amennyiben a helyettesítést a Páciens nem fogadja el, úgy az ebből eredő késedelem miatti következményekért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.
3.5. Tájékoztatáshoz való jog: A Páciensnek joga van arra, hogy számára érthető módon, egyéniesített tájékoztatást kapjon az Egészségügyi Ellátás kapcsán és annak kapcsán kérdéseket tegyen fel. Az Egyedi Szerződés és a külön okirat szerinti tájékoztatás aláírásával a Páciens elismeri, hogy megfelelő tájékoztatásban részesült, kérdéseire választ kapott és szabad akaratából döntött az Egészségügyi Ellátás igénybevétele mellett.
3.6. Az egészségügyi dokumentáció megismerésének joga: A Páciens jogosult a róla készült egészségügyi dokumentációban foglaltakat megismerni, amely elsődlegesen az EESZT útján gyakorolható, költségtérítés mellett arról papír alapú másolatot kérhet. A Szolgáltató a vizsgálat eredményére vonatkozóan felvilágosítást, vagy egészségügyi információt telefonon nem ad, kizárólag személyesen, vagy a megadott email címre történő megküldéssel. A Páciens elfogadja, hogy az email útján történő kommunikáció nem teljes mértékben biztonságos, email cím megadása esetén a Szolgáltató ugyanakkor jogosult azon keresztül kommunikálni, a Páciens kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy egészségügyi adatokat (pl. leleteket, szövettani eredményeket, stb.) a Szolgáltató ezen keresztül küldjön meg a részére. A Páciens által megadott email fiókhoz történő jogosulatlan hozzáférés, az elektronikus levél elvesztésének, megsemmisülésének a kockázata, a megfelelő tárhely rendelkezésre állása, az email fiók megnyitásához szükséges technikai feltételek meglétének, valamint az esetleges kibertámadásoknak a kockázata kizárólag a Pácienst terheli.
3.7. Dokumentációs kötelezettség: A Szolgáltató a Páciens vizsgálatával és gyógykezelésével kapcsolatosan egészségügyi dokumentációt vezet, szükség szerint az EESZT-be a vonatkozó adatokat feltölti.
3.8. Az orvosi titoktartáshoz való jog: A Páciens jogosult arra, hogy hogy az Egészségügyi Ellátásában részt vevő személyek az ellátása során tudomásukra jutott információkat, különösképpen a Páciens egészségügyi és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék.
3.9. Az emberi méltósághoz való jog: A Szolgáltató a Páciens emberi méltóságát tiszteletben tartja.
3.10. Cselekvőképtelen személy esetén a képviselő hozzájárulása, jelenléte is szükséges a Szerződés megkötéséhez. Képviselő által tett jognyilatkozat esetén az Eütv-ben előírt szabályok megfelelően alkalmazandók.
3.11. Előre nem várt helyzetek: Amennyiben a Páciens vizsgálata, kezelése során előre nem várt komplikáció lépne fel és a Páciens ekkor nincs nyilatkozattételre alkalmas állapotban (pl. bódult), úgy vélelmezni kell, hogy a Páciens kéri mindazon szolgáltatások nyújtását, gyógyszerek beadását, amelyek a veszélyhelyzet megszüntetéséhez szükségesek. Az ennek során felmerülő esetleges többletdíjazás megfizetését a Páciens, a megismert árjegyzék szerinti díjak mellett vállalja. Amennyiben sürgős egészségügyi beavatkozás válik szükségessé, a Szolgáltató jogosult a megfelelő ellátást biztosító egészségügyi intézménybe történő átszállítást kezdeményezni.
3.12. Közreműködők: Az Egészségügyi Ellátást akár a Szolgáltatóval munkaviszonyban álló személy, akár közreműködője nyújthatja (ideértve az eljáró orvosok mellett az asszisztenseket, szakképzett egészségügyi dolgozókat). A Szolgáltató a közreműködő kiválasztása során gondossággal jár el, a Páciens elégedettsége érdekében. A Szolgáltató jogosult más egészségügyi intézményt a Szerződés teljesítésébe bevonni, amennyiben akadályoztatva van.
3.13. Vis Maior: A Szolgáltató nem felel, amennyiben Vis Maior következtében nem tudja teljesíteni a Szerződést. A Vis Maior mentesíti a Feleket a Szerződés szerinti kötelezettségeik teljesítése alól, olyan mértékben, amennyire a Vis Maior esemény az érintett Felet gátolja a szerződéses kötelezettségeinek a teljesítésében. A mentesítés kizárólag arra az időre szól, ameddig a szóban forgó esemény hatása fennáll. Fizetési kötelezettség teljesítése alól a Vis Maior nem mentesít. A Szerződés – Felek részére fel nem róható – nem teljesítését, illetve nem megfelelő teljesítését eredményező Vis Maior körülményekről egymást a lehető leghamarabb értesítik, és a következmények elhárításával kapcsolatban a Ptk. megfelelő szabályai szerint, egymással észszerűen és indokoltan együttműködve járnak el. A Szolgáltató nem felel a Szerződés megszüntetéséért, amennyiben a szükséges engedélyek visszavonása miatt nem nyújthatja az Egészségügyi Szolgáltatásokat.
3.14. Szerződésszegés: A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni, megtagadni, vagy a Szerződéstől elállni, ha a Páciens a Szerződést súlyosan vagy ismétlődően megszegi, így különösen, ha együttműködési kötelezettségét súlyosan megszegi, a Szolgáltató által előírt szabályokat nem tartja be, a Szolgáltató személyzetének vagy a többi betegnek a nyugalmát zavarja vagy velük szemben durván sértő, botrányos magatartást tanúsít, a Szolgáltató rossz hírnevét kelti, vagy lejárt díjtartozása áll fenn. A Páciens súlyos szerződésszegése miatti megszüntetés esetén a Szolgáltató jogosult a már megfizetett díjat megtartani.
4.1. A Szolgáltató az Egészségügyi Ellátást a Pácienssel egyeztetettek szerinti, elsődlegesen előjegyzett időpontban nyújtja. A Páciens az előjegyzett időpontban, az előzetes tájékoztatásnak megfelelő állapotban, előkészületek után kötelesek megjelenni az egyeztetett telephelyen.
4.2. Előjegyzés. Előjegyzés esetén a Páciens köteles a szükséges adatokat megadni személyesen, telefonon, vagy online. Előjegyzési időpontot munkanapokon személyesen vagy telefonon, nyitvatartási időben az (1) 4132500, vagy a Honlapon mindenkor megjelölt más telefonszámon, vagy online úton – a https://endomedix.hu Honlapon közzétett módokon, esetlegesen online foglalási rendszert üzemeltető szolgáltató által lehetővé tett módokon – foglalhat a Páciens, amely a Szolgáltató visszaigazolásával válik elfogadottá.
4.3. Visszaigazolás. A Szolgáltató a visszaigazolást a Páciens által megadott email elérhetőségre küldi meg. A visszaigazolásban foglaltakat a Páciens – ha nem kéri az abban foglaltak javítását három (3) munkanapon belül – magára nézve kötelezőnek fogadja el és megerősíti, hogy az abban foglalt feltételek ismeretében kívánja igénybe venni az Egészségügyi Ellátást. A megadott telefonos vagy email elérhetőségeken a Pácienst megkeresheti a Szolgáltató egyeztetés, megerősítés kérése, emlékeztető küldése céljából.
4.4. Nyitvatartási idő. A nyitvatartási időre vonatkozó tájékoztatást a Szolgáltat a Honlapján teszi közzé. Hétvégén és munkaszüneti napon a Szolgáltató nem tart nyitva. Az egyes telephelyek nyitvatartási ideje eltérő lehet.
4.5. Teljesítés helye. A Szolgáltató az Egészségügyi Ellátást a Pácienssel egyeztetett telephelyén, fióktelepén vagy külső helyszínen nyújtja. A Szolgáltató telephelyeit, fióktelepeit mindenkor a Honlapon teszi közzé.
4.6. Távkonzultáció. Egyes, a Honlapon ilyenként megjelölt Egészségügyi Ellátások a Páciens távollétében, a Szolgáltató által megjelölt infokommunikációs eszközök igénybevételével biztosított távkonzultáció keretében is igénybe vehetők, amelynek dokumentálása utólag történik. Az infokommunikációs eszközök Páciens oldalán történő biztonságos alkalmazásáért a Páciens felel. Távkonzultáció esetén a díj előre megfizetendő. A távkonzultáció igénybevételével a Páciens elismeri, hogy az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja el és hozzájárul a Szolgáltató által megjelölt infokommunikációs eszköz útján történő konzultációhoz. A távkonzultáció során a Szolgáltató kizárólag a Páciens által szolgáltatott információk alapján nyújtja az Egészségügyi Ellátást, így a személyes vizsgálat hiányában korlátozott információk állhatnak rendelkezésére.
4.7. A Páciens által megrendelt Egészségügyi Ellátás ellenértékeként a Páciens köteles díjat fizetni. Az egyes Egészségügyi Ellátások mindenkor aktuális díjazását az érvényes árjegyzék tartalmazza (amennyiben attól a Felek írásban el nem tértek). A mindenkor aktuális árjegyzéket a Szolgáltató adott telephelyén elérhetővé teszi (kifüggeszti, illetve kérésre átadja), illetve Honlapján teszi megismerhetővé. A Páciens elfogadja, hogy az Egészségügyi Ellátás kapcsán társadalombiztosítási finanszírozás, támogatás nem áll rendelkezésre, így az kizárólag az árjegyzék szerinti díjazás megfizetése esetén vehető igénybe.
4.8. A Szolgáltató a díjakat jogosult bármikor egyoldalúan módosítani új árjegyzék közzétételével. A Páciens kifejezetten elfogadja, hogy az adott Egészségügyi Ellátás kapcsán, annak nyújtása időpontjában aktuális árjegyzék szerinti mértékű díjat köteles megfizetni, amely az előjegyzés (és visszaigazolás időpontjában) hatályos díjaktól eltérhet, ezért a Páciens minden esetben köteles tájékozódni az Egészségügyi Ellátás tényleges igénybevételének napján hatályos díjakról.
4.9. A díjat – a foglaló kivételével – a Páciens az Egészségügyi Ellátás nyújtását közvetlenül követően köteles megfizetni, magyar forintban. A Páciens készpénzben vagy bankkártyával egyenlítheti ki a díjat (igény szerint az egészségpénztárával a Páciens köteles elszámolni).
4.10. Fizetési késedelem esetén a Ptk. szerinti késedelmi kamat és behajtási költségátalány alkalmazandó.
4.11. A díjról, mint humán-egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó díjról a Szolgáltató általános forgalmi adómentes számlát állít ki a Páciens által megjelölt költségviselő részére (kizárólag a Páciens kockázata, hogy az adott költségviselő a számlát jogszerűen elszámolhatja-e költségként). Közreműködő igénybevétele esetén a közreműködő által nyújtott szolgáltatást a Szolgáltató jogosult változatlan, vagy módosított áron, közvetített szolgáltatásként tovább számlázni. A Szolgáltató papír alapú számla esetén azt átadja a Páciensnek, elektronikus számla esetén a megadott email címre megküldi.
4.12. Amennyiben az Egészségügyi Ellátás alatt olyan körülmény merül fel, amely alapján további Szolgáltatás nyújtása válik indokolttá, a Szolgáltató jogosult azt a Páciens szóbeli jóváhagyása esetén elvégezni és annak árjegyzék szerinti díját is az Egészségügyi Ellátást követően kiszámlázni.
4.13. A Szolgáltató jogosult a Pácienssel szembeni követelését engedményezni, faktorálni. A Szolgáltató a Páciens által megfizetett foglalóba, előlegbe jogosult beszámítani bármely díjkövetelését (így a lemondási, módosítási díjat).
4.14. A Páciens elfogadja, hogy egyes Szolgáltatásokhoz kapcsolódó előjegyzés véglegesítéséhez, továbbá a Páciens kötelezettségvállalásának megerősítéseként, a Páciens köteles az árjegyzék szerinti foglalási díjat, mint bánatpénzt megfizetni vagy a személyes konzultációt követően bankkártyával vagy készpénzben a Szolgáltató telephelyén, vagy email-ben történő előjegyzés visszaigazolás esetén, annak kézbesítését követő három munkanapon belül (ha az árjegyzék ilyet tartalmaz, amelyre a visszaigazolásban felhívja a figyelmet a Szolgáltató).
A Páciens elfogadja, hogy amennyiben az ily módon előjegyzett, bármely okból nem jelenik meg, az Egészségügyi Ellátást nem kívánja igénybe venni (ideértve az előjegyzés lemondását, a beleegyezés visszavonását), vagy a Páciens szerződésszegése miatt a Szolgáltató felmondja a Szerződést, úgy a foglalási díjat elveszíti. Egyebekben a foglalási díj az Egészségügyi Ellátás díjába beleszámít. A foglalási díj nem haladhatja meg az adott Egészségügyi Ellátás díjának 30 %-át.
5.1. A Páciens késése esetén a Szolgáltató mérlegelheti, hogy az Egészségügyi Ellátást az adott előjegyzés szerinti időpontban nyújtja-e, azonban fenntartja magának a jogot, hogy a többi előjegyzés alapján fennálló időbeosztása szerint más időpontot ajánljon fel az Egészségügyi Ellátás nyújtására, amelyből eredő következményekért, esetleges károkért nem felel. A Páciens tizenöt percet meghaladó késedelme esetén a foglalási díjat elveszíti, és azt köteles ismételten megfizetni új időpont előjegyzéséhez. Amennyiben a Szolgáltató esik több, mint hatvan percet meghaladó késedelembe, a Páciens jogosult új időpont előjegyzését kérni, kártérítésre azonban nem válik jogosulttá.
5.2. A Páciens kifejezetten elfogadja, hogy a Szolgáltató által előírt megfelelő előkészületek hiányában a Szolgáltató elutasíthatja az Egészségügyi Ellátás nyújtását, amely esetben a Szolgáltató egyszeri alkalommal elhalasztja az Egészségügyi Ellátást. Ebben az esetben a foglalási díjat a Páciens elveszíti, és azt köteles ismételten megfizetni az új előjegyzett időponthoz. Amennyiben a második alkalommal sem a megfelelő előkészületek után érkezik a Páciens, úgy a Szolgáltató jogosult elállni, amely esetben a Páciens köteles a teljes, előjegyzett Egészségügyi Ellátás díját megfizetni (a már megfizetett foglalási díjjal csökkentve).
5.3. Amennyiben a Páciens nem jelenik meg az előjegyzett időpontban, úgy a foglalási díjat elveszíti. Ezt követően a Szolgáltató a Páciens által adott elérhetőségeken megpróbálja elérni a Pácienst, és új időpontot ajánl fel. Amennyiben a Páciens a második időponton sem jelenik meg, úgy a Szolgáltató jogosult elállni, amely esetben a Páciens köteles a teljes, előjegyzett Egészségügyi Ellátás díját megfizetni (a már megfizetett foglalási díjjal csökkentve).
5.4. A Páciens egyszeri alkalommal jogosult az előjegyzett időpont módosítását, az altatásos beavatkozások esetén legalább az időpontot megelőző öt (5) nappal korábban, egyéb esetekben három (3) nappal korábban, díjmentesen kezdeményezni. Ezen határidőn belül a Páciens csak a foglalási díj elveszítése (és annak ismételt megfizetése) mellett kezdeményezheti az időpont módosítását. A Szolgáltató egyszeri alkalommal jogosult további következmény nélkül az előjegyzett időpont módosítását kezdeményezni, és új időpontot adni, vagy a választott orvos helyettesítését felajánlani a 3.4 pont szerint, az előjegyzett időpontra. Amennyiben ennek megfelelő új időpontot a Szolgáltató nem tud felajánlani, úgy a Páciens elállhat, amely esetben részére a foglalási díj visszajár.
5.5. A Páciens jogosult lemondani az Egészségügyi Ellátást, vagy beleegyezését visszavonni, amely esetben a foglalási díjat elveszíti. Ha a visszautasítás, beleegyezés visszavonása az Egészségügyi Ellátás megkezdése után történik, a Páciens a teljes megrendelt Egészségügyi Ellátás díját köteles megfizetni.
6.1. A Szolgáltató köteles a Szerződés teljesítése során a tőle elvárható gondossággal, a vonatkozó szakmai és etikai szabályok szerint eljárni. A Szolgáltató szabadon választja meg az alkalmazandó eljárást, amennyiben több szakmailag elfogadható megoldás is rendelkezésre áll. A Páciens tudomásul veszi, hogy minden beavatkozás gondos és szakszerű eljárás mellett is kockázattal jár (akkor is, ha az indokolt vizsgálatokat előzetesen elvégezte a Szolgáltató) és az orvostudomány jelenlegi állása alapján a Szolgáltató nem tudja garantálni, hogy egyes Egészségügyi Szolgáltatások az adott Páciensnél eredményesek lesznek.
6.2. A Szolgáltató nem felel semmilyen következményért, ha a Páciens a gyógykezeléssel kapcsolatos utasításokat, szakmai javaslatokat nem tartja be, kontrollvizsgálaton nem jelenik meg, vagy az Egészségügyi
Ellátást követően állapotromlásáról, panaszáról, vagy kölcsönhatás okozására alkalmas egyéb kezeléséről nem tájékoztatja a Szolgáltatót a lehető legrövidebb időn belül.
6.3. A Szolgáltató gondatlanságból eredő szerződésszegéssel összefüggő kártérítési felelősségét korlátozza, az nem haladhatja meg a károkozással érintett Egészségügyi Ellátás díjának tízszeresét, de legfeljebb a Szolgáltató felelősségbiztosítása által ténylegesen fedezett, jóváhagyott összeget. A Szolgáltató kizárja felelősségét minden közvetett és következményes kárért. A Szolgáltató nem felel továbbá a kárnak azon részéért, amely a Páciens kármegelőzési, kárelhárítási és kárenyhítési kötelezettségének megsértéséből ered. A kárigények a kár bekövetkezésétől számított három (3) éves határidőn belül érvényesíthetők, azt követően elévülnek.
6.4. A Páciens köteles mentesíteni a Szolgáltatót minden olyan igénnyel, követeléssel szemben, amelyeket a Feleken kívüli harmadik személyek a Szerződésnek a Szolgáltató általi teljesítése vagy mulasztása kapcsán támasztanak a Szolgáltatóval szemben.
6.5. A Szolgáltató kizárja felelősségét a teljesítés helyére a Páciens által bevitt értéktárgyak eltűnésének, megsemmisülésének, károsodásának kockázata kapcsán.
7.1.A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, egyes funkciók, vagy kedvezmények ugyanakkor csak a felhasználói fiók létrehozásával elérhetők. A regisztráció során az ott megjelölt adatokat kell megadni. A további, megrendelés során szükséges regisztrációs adatokkal kapcsolatban az Adatkezelési Tájékoztatóban tájékozódhat.
7.2.A Vásárló a regisztráció során rögzített email címének és jelszavának megadásával bejelentkezik a Webáruházba, ahol az általa megrendelni kívánt darabszámú terméket a kosárba helyezi, majd ezt követően kiválasztja a szállítási címet (külföldi szállítás kapcsán a 2. sz. melléklet irányadó). A Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva, annak tartalma módosítható vagy törölhető.
7.3. Amennyiben a Vásárló meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt terméknek, valamint a Vásárló adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.
7.4. A Weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek.
7.5. A Vásárló a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, amihez a Vásárló kötve marad és a Megrendelés a Szolgáltató általi elfogadás esetén, annak feltételei szerint fizetési kötelezettséget von maga után.
7.6. A Vásárlók számára a Webáruház felülete elérhető a hét minden napján 0-24 óra között, így a Vásárlónak bármely időpontban lehetősége van a Megrendelés leadására.
7.7. A Szolgáltató köteles a Vásárló által leadott rendelés megérkezését követően haladéktalanul (de legkésőbb 24 órán belül) email formájában visszaigazolást küldeni, amely visszaigazoló email tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy rendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
7.8. A vásárló kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy a webáruház tartalmazhat hibás feltételeket (hibás ár, készlethiány, meghosszabbodott szállítási határidő, stb.), így a szolgáltató részéről a jelen pont szerinti visszaigazolás nem minősül a szolgáltató – megrendelésnek megfelelő – változatlan feltételek szerinti elfogadásának, csupán a megrendelés megérkezésének automatikus visszaigazolásának. Ennek megfelelően a szolgáltató jogosult a számlázásig a webáruházban feltüntetett feltételektől eltérően elfogadni a megrendelést, amely esetben egyedileg veszi fel a vásárlóval a kapcsolatot és egyeztetik a felek, hogy eltérő feltételekkel is le kívánja-e adni a megrendelést a vásárló.
7.9. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés leadásától számított legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, vagy egyébként a Szolgáltató a Webáruházban feltüntetett feltételektől eltérően kívánja elfogadni a Megrendelést, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége vagy szerződéses kötelezettsége alól.
7.10. Amennyiben a Vásárló észleli, hogy az automata visszaigazoló email értesítés a Vásárló adatait, vagy a szállítással összefüggő egyéb lényeges adatot tévesen tartalmazza, úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltatóval email útján késedelem nélkül közölni.
7.11. A Szolgáltató nem teljesít részszállítást, így a teljes Megrendelés akkor kerül szállításra, amikor valamennyi megrendelt tétel rendelkezésre áll. Amennyiben a szállítási határidő kapcsán a Szolgáltató négy (4) munkanapot meghaladó késedelembe esik, a Vásárló érdekmúlásra való hivatkozással jogosult elállni. Elállás esetén a Szolgáltató nem tartozik kártérítési kötelezettséggel.
7.12. Amennyiben a Webáruház vagy az egyedileg megadott szállítási határidő mást nem tartalmaz, a megrendelt terméket a Szolgáltató jellemzően a megrendelés feldolgozását követő 1-3 munkanapon belül a kiválasztott szállítási formában kézbesítésre átadja.
8.1. A megjelenített termékek a Webáruházból kizárólag a Webáruházból, online rendelhetők meg.
8.2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak, amelyek azonban nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatban felmerült díjakat, azokat a Megrendelés leadása előtt külön tételként összesíti a Webáruház. Amennyiben valamely szolgáltatás nyújtása, vagy termék értékesítése általános forgalmi adómentesen történik, a Szolgáltató ennek megfelelően állítja ki a számlát.
8.3. Akciós ár esetleges bevezetése esetén annak tényéről és pontos időtartamáról a Szolgáltató a Webáruházban tájékoztatja a Vásárlókat.
8.4. Vásárlónak lehetősége van hírlevélre feliratkozni, amely kedvezményeket is biztosíthat. A feliratkozás során a Vásárló beleegyezik, hogy rendszeresen e-mail üzeneteket kaphat a Szolgáltatótól, amelyek információkat tartalmazhatnak az új termékről, akciókról és különleges ajánlatokról.
8.5. A Szolgáltató a Webáruház hírlevelére feliratkozók részére kedvezményeket biztosíthat, amely esetleges kedvezmények aktuális szabályai mindenkor a Webshopon kerülnek közzétételre.
8.6. A feliratkozással a Vásárló elfogadja az adatvédelmi Szolgáltató Weboldalán feltüntetett adatvédelmi szabályzatát és beleegyezik, hogy személyes adatait a hírlevél szolgáltatáshoz kapcsolódóan kezeli a Szolgáltató A Vásárló bármikor leiratkozhat a hírlevélről a „leiratkozás” gombra kattintva.
8.7. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató szerződéskötési akarata, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Vásárlónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.
8.8. A Szolgáltató jogosult bármikor az árakat egyoldalúan változtatni. Az árak módosítása nem terjed ki a már leadott Megrendelésekre.
8.9. A honlapon szereplő értékesítésre kínált minden termék, illetve szolgáltatás saját adatlappal rendelkezik, amely azok részleteiről, lényeges tulajdonságairól az ott feltüntetett leírásokban ad tájékoztatást. A Vásárló kifejezetten elfogadja, hogy különösen a kínált szolgáltatások – így a mikrobiom vizsgálat kapcsán – a Webáruházban, illetve a csomagban található használati utasításban és esetlegesen csatolt vásárlói tájékoztatóban feltüntetett feltételek teljesítése szükséges ahhoz, hogy a Szolgáltató szerződésszerűen teljesíteni tudjon. Amennyiben az elvárt feltételek, nem a Szolgáltatónak felróható okból bármiért nem teljesülnek (így. pl. a használati utasításban foglaltakat, vagy a visszaküldésre vonatkozó előírásokat a Vásárló nem tartja be), úgy a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a szolgáltatását és mentesül a felelősség alól.
8.10. A Vásárló tudomásul veszi annak tényét, hogy a Weboldalon eladásra kínált termékek bemutatására szolgáló fényképek illusztrációk, azok eltérhetnek a valódi megjelenéstől, különös tekintettel arra, hogy e tényezőket a használt webböngésző és monitor eltérő beállításai jelentős mértékben befolyásolhatják.
8.11. Szolgáltató törekszik arra, hogy a készletváltozásokra való tekintettel az egyes termékek esetleges hiányát a weboldalon feltüntetett elérhetőségüknek megfelelően pótolja, azonban nem garantálja, hogy az elérhetőséget naprakészen mutatja a Webáruház.
8.12. A Szolgáltató vényköteles termékeket nem értékesít a Webáruházon keresztül.
9.1. A Megrendelés ellenértéke bankkártyával egyenlíthető ki.
9.2. Egészségpénztári kártyával történő közvetlen vásárlás nem lehetséges, de az egészségpénztár felé elszámolható számla kiállítását kérheti a Vásárló a Megrendelés leadásakor, az egészségpénztári adatok megadásával. A Vásárló felelőssége, hogy a számlán szereplő tételeket el tudja-e számolni az egészségpénztárral. A Szolgáltató nem köteles az egészségpénztár nevének és címének, a vásárló nevének és egészségpénztári tagsági azonosítójának feltüntetésén kívül a számlán további változtatásokat vagy utólagos módosítást eszközölni az egészségpénztári fizetési szándék miatt.
9.3. Vásárló kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy részére kizárólag elektronikus számla (e-számla) kerüljön kibocsátásra. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató az elektronikus számlákat a Vásárló által megadott email címre küldi. Felek megállapodnak, hogy az elektronikus számla kiküldésének napja a számlák kézhezvételének a napja.
9.4. Vásárló tudomásul veszi, hogy minden, az érdekkörében felmerülő összes költség a Vásárlót terheli. Ilyen költségnek számít különösen, de nem kizárólagosan többek között a tranzakciós illeték, külföldi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy banki készpénzbefizetés költsége.
9.5. Ahhoz, hogy a rendelés sikeres legyen, minden esetben el kell fogadnia az endomedix.hu Általános Szerződési Feltételeit és az Adatkezelési Tájékoztatóját.
10.1. A megrendeléseket kizárólag munkanapokon, 9:00 és 16:00 óra között (hétfőtől péntekig, a munkaszüneti napok kivételével) dolgozza fel a Szolgáltató és teljesíti. A szombaton, illetve vasárnap leadott megrendeléseket a következő munkanapon dolgozza fel a Szolgáltató. Postafiók címre nem tud szállítani a Szolgáltató.
10.2. A házhozszállítást a Webáruház szerint feltüntetett közreműködők teljesítik. A szállítás alapértelmezetten házhozszállítással vagy csomagpontra történő szállítás útján történik.
10.3. Díjszabás: A mindenkori díjak a Webáruházban feltüntetettek szerint alakulnak.
10.4. Szállítási feltételek:
10.4.1. Házhozszállítás: a Vásárló a futárszolgálat visszajelzése szerinti időpontban és helyen tudja átvenni a Megrendelt terméket.
10.4.1.1. Csomagpontra való szállítás: 1.490,- Ft. A Vásárló a szállításról történő értesítés szerinti határidőn belül, bármikor átveheti a csomagot a Megrendeléskor megjelölt csomagponton. A szállítási díj változhat, amelynek kapcsán mindig a Webáruházban aktuálisan feltüntetett összeg értendő.
10.4.1.2. A szállítási díj minden esetben tartalmazza az ÁFA-t és a csomagolási költséget.
10.4.1.3. A Szolgáltató jogosult kezelési költséget felszámítani, amelyet a Megrendelés összegzésekor előre közöl.
10.4.1.4. Visszaküldés esetén az áru visszajuttatási költsége minden esetben a Vásárlót terheli.
10.5. Amennyiben nem kerül sor a csomag Vásárló által történő átvételére, a visszaszállítás díját a Vásárló köteles megfizetni. Ismételt kézbesítésre kizárólag ezen díj megtérítését és a Megrendelés teljes ellenértékének maradéktalan megfizetését követően van lehetőség.
10.6. A kárveszély a Megrendelés Vásárló általi átvételével száll át. A termék tulajdonjoga a vételár maradéktalan megfizetésével száll át. Szolgáltató a közreműködő futárszolgálat / szolgáltató saját feltételei szerint jogosult a terméket a Vásárló által megjelölt helyen elérhető személynek átadni anélkül, hogy annak képviseleti jogáról meggyőződne.
10.7. Vásárló a megrendelt termék átvételével egyidejűleg a Ptk. 6:127. § alapján köteles késedelem nélkül meggyőződni arról, hogy a leszállított termék minősége megfelelő-e, mennyisége megfelel-e a Megrendelés szerinti mennyiségnek. Amennyiben a terméken vagy a csomagoláson sérülést tapasztal, jogosult a futárnál kezdeményezni a jegyzőkönyv felvételét.
10.8. A Szolgáltató a visszaigazolásban tájékoztatja a Vásárlót az általa vállalt szállítási időpontról. A futár a csomagok kézbesítését általában munkaidőben kísérli meg.
11.1.A Szolgáltató elsősorban Magyarország területén belül biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét, de Weboldal használata során nem tesz különbséget Magyarország területén és azon kívüli, az Európai Unió területén belüli vásárlók között. A külföldi kiszállítás díja és határideje eltérhet a belföldi szállításra vonatkozó feltételektől.
11.2.Szolgáltató Magyarországon kívüli címre történő termékek szállítását kizárólag a jelen ÁSZF 2. sz. melléklete szerinti államokba vállalja. A Magyarországtól eltérő kézbesítési cím esetén többletköltségek merülhetnek fel, amelyekről a Szolgáltató a visszaigazolásban, vagy egyedileg tájékoztatja a Vásárlót.
11.3.A vásárlás és a kommunikáció nyelve a magyar nyelv. Szolgáltató nem köteles a Vásárlóval annak tagállami állampolgársága szerinti nyelven kommunikálni, de az angol nyelv használatát saját belátása szerint biztosíthatja.
11.4. Szolgáltató nem köteles megfelelni a külföldi Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett termékkel összefüggésben meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek (például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről).
11.5. A fizetés pénzneme: magyar forint, vagy a Szolgáltató által egyedileg meghatározott más pénznem.
12.1. Vásárló az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II,26.) Korm. rendelet értelmében jogosult az általa megrendelt, használatba nem vett, sértetlen és bontatlan termékek átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül a Szerződéstől elállni.
12.2. A Vásárló elállási jogát a Megrendelés leadása, valamint annak átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
12.3. Amennyiben a Vásárló élni kíván az elállási jogával, úgy ezen szándékát vagy az erre vonatkozó kifejezett és egyértelmű nyilatkozata útján, vagy a Webáruház ezen célra szolgáló felületén, vagy a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
12.4. Vásárló nem élhet elállási jogával a Kormányrendelet 29. §-a szerinti esetekben, így különösen a zárt csomagolású termékek esetében, amelyek higiéniai vagy egészségvédelmi okokból az átadást követően nem küldhetők vissza, amennyiben a csomagolást felbontották.
12.5. Szolgáltató a Termék visszaérkezését követően legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül a kifizetett összeget visszatéríti, azzal, hogy a Szolgáltató jogosult a visszatérítendő összeget mindaddig visszatartani, mindaddig, ameddig a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta (az elállásra vonatkozó, megfelelő állapotban).
12.6. Visszaküldési cím:
ENDOMEDIX Kft.
1139 Budapest, Esztergomi út 66. A épület, Földszint 3. (Dagály Sétány Társasház)
13.1. Kellékszavatosság:
13.1.1. Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén, (azaz, ha a Termék nem felel meg a teljesítés időpontjában a szerződésben vagy a jogszabályban foglaltaknak) a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv, fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm.rendelet rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
13.1.2. Szolgáltató mentesül a felelősség alól, ha a Vásárló a hibát a Szerződés megkötésének
időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.
13.1.3. Vásárló szavatossági igényeit a Szerződés megkötésétől számított 1 (egy) éven belül érvényesítheti az alábbiak szerint:
13.1.4. Vásárló – választása szerint – elsődlegesen kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlennek bizonyul, vagy a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a termék hibátlan állapotában képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, valamint a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
13.1.5. Vásárló másodlagosan a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, amennyiben a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit szem előtt tartva nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
13.1.6. A Vásárló az általa választott kellékszavatossági jogáról egy másikra térhet át, amely áttéréssel kapcsolatban felmerült költségeket köteles viselni. Kivételt képez ez alól az az eset, amikor az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott indokot.
13.2. Termékszavatosság:
13.2.1. Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi és mennyiségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
13.2.2. A Vásárló a termékszavatossági igényét a termék forgalomba hozatalától számított 2 (két) éven belül érvényesítheti. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
13.2.3. A Termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.
13.2.4. Gyártó (forgalmazó) akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy:
13.2.5. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
13.3. Jótállás: Szolgáltató a Termékekre a törvény által előírt jótállást vállalja, amennyiben az adott Termék jótállás körébe tartozik a jogszabály alapján.
Eladási értékhatár Jótállási idő
10.001 – 100.000 Ft 1 év
100.001 – 250 000 Ft 2 év
250.001 – 3 év
Email: [email protected]
Tel.: 06-1-413-2500
Cím: a jelen ÁSZF-ben rögzített visszaküldési cím
14.1. A Vásárló kifejezetten elfogadja, hogy a Szolgáltató részéről a Megrendelés hibás teljesítésével okozott károk miatti felelősség mértéke nem haladhatja meg a hibás teljesítés szerinti Megrendeléssel érintett termék vagy szolgáltatás kapcsán megfizetett ellenértéket.
14.2. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webáruház és a hozzá kapcsolódó egyéb Webáruházak folyamatos, hibamentes működéséért. A Szolgáltató minden lehetséges eszközzel megpróbálja megakadályozni, hogy a Webáruházat vírusok vagy kártevők támadják meg. A Szolgáltatót nem terheli felelősség a Felhasználó által a Webáruház használata során, az interneten továbbított adatok esetleges elvesztéséért. A Felhasználó felelős a saját hardver és szoftver eszközei megfelelő állapotáért és azért, hogy ezek alkalmasak az internet és a Webáruház használatára, illetve az internetre tartalmak fel- és letöltésére.
15.1. A Webáruház és a Webáruházban található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, a jelen ÁSZF stb., ábra, kép, más információ, illetve adat) a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében szerzői műnek minősül, így szerzői jogi oltalmat élveznek.
15.2. A Webáruházban található tartalmakról tilos bármilyen formában másolatot készíteni, azokat akár analóg, akár digitális úton rögzíteni, újra előállítani, terjeszteni, továbbítani, letölteni, szerkeszteni, tovább értékesíteni vagy nyilvánosságra hozni. A Webáruház bármilyen tartalmának bármilyen formában megvalósuló, akár kereskedelmi, akár más céllal történő felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Webáruház, vagy annak bármely része módosítható kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén lehetséges. A Webáruházról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a szerzői jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a Webáruházra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
16.1. A Vásárló panaszát emailen, telefonon, vagy levél útján is közölheti.
16.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak másolati példányát átadja a Vásárlónak.
16.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
16.4. Amennyiben a panasz békés rendezésére tett kísérlet nem járt eredménnyel, a Vásárló jogosult a lent meghatározott békéltető testülethez, vagy bírósághoz fordulni, a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok sérelmének gyanúja esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz (NFH) intézhet bejelentést.
16.5. A panasz elutasítása esetén a Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A Szolgáltató kötelezően nem veti alá magát valamely békéltető testület ajánlásának.
16.6. Az illetékes békéltető testületek elérhetőségei a következő linken található: https://bekeltetes.hu/udvozlo
17.1. A Páciens / Vásárló a Szerződés megkötéséhez köteles az Adatvédelmi Tájékoztatóban megjelölt személyes (és amennyiben alkalmazandó, Egészségügyi Szolgáltatás esetén az egészségügyi adatait) megadni a Szolgáltató részére és magát azonosítani. Ezen adatokat és a keletkező egészségügyi adatokat a Szolgáltató az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint kezeli és különösen a közreműködők, vagy díjelmaradás esetén a Szolgáltató jogi képviselője részére átadhatja az ott megjelölt célból. Az Adatvédelmi Tájékoztató az alábbi linken érhető el: https://endomedix.hu/adatkezeles/.
17.2. A Felek a Szerződés kapcsán írásbeli kapcsolattartásnak, ezáltal érvényesnek fogadják el a postán tértivevényes küldeményként és a másik Fél által a Szerződésben rögzített elektronikus levélcímre (email) történő megküldést. Az ajánlott vagy tértivevényes levélben történt közlés a levél postára adását követő ötödik napon közöltnek tekintendő abban az esetben is, ha a küldemény a címzett érdekkörében felmerülő okból ténylegesen kézbesíthető nem volt, így különösen, ha az „nem vette át”, „nem kereste”, „ismeretlen”, „elköltözött” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz. A küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni az átvételkor; a kézbesítési vélelem beálltakor, email esetében pedig, az olvasási visszaigazolás napján.
Szolgáltatónak címzett Küldeményt az alábbi címre kell küldeni:
ENDOMEDIX Korlátolt Felelősségű Társaság
Postai cím: 1139 Budapest, Esztergomi út 66. A. ép. fszt. 3.
Email cím: [email protected]
17.3. A Pácienssel és Vásárlóval szemben a Szerződés alapján fennálló követelés elévülését megszakítja a követelés teljesítésére irányuló írásbeli felszólítás.
17.4. Ha az Szolgáltató nem gyakorolja a Szabályzat alapján őt megillető jogát, ez nem tekinthető a jogról való lemondásnak. Bármely jogról való lemondás csak kifejezett írásbeli nyilatkozattal érvényes.
17.5. Amennyiben a Szerződés valamely rendelkezése érvénytelen lenne, úgy az nem érinti a Szerződés többi rendelkezésének érvényességét, és az érvénytelen rendelkezés helyébe a rendelkezés céljának leginkább megfelelő érvényes rendelkezés lép.
17.6. A Páciens / Vásárló beszámításra, valamint a követeléseinek engedményezésére nem jogosult.
17.7. A Szerződés testesíti meg a Felek közötti megállapodás valamennyi feltételét.
17.8. A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog szabályai az irányadók.
17.9. Bármely, a Szerződéssel kapcsolatos jogvitában a Felek kötelesek előzetesen egyeztetni, és a vitát egyezség útján rendezni. Ha a jogvita során az egyeztetés nem vezet eredményre, annak elbírálására hatáskörtől függően, járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyekben a Budapesti IV. és XV. kerületi Bíróság, egyéb esetben pedig a vonatkozó jogszabályok szerint illetékes magyar bíróságok a jogosultak.
17.10. A Szerződés magyar nyelven jön létre, az Ellátás és az egészségügyi dokumentáció készítése során a magyar a kommunikáció nyelve. Magyarul nem beszélő Páciens köteles tolmácsot saját költségén alkalmazni az Egészségügyi Szolgáltatás kapcsán. Egyes dokumentációkat a Szolgáltató angol nyelven is rendelkezésre bocsáthat, azonban ezt csak tájékoztató jelleggel teszi, minden esetben a magyar nyelvű szöveg az irányadó. Leletezést, konzultációt idegen nyelven a Szolgáltató nem biztosít.
17.11. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani, amely módosult ÁSZF a közzétételét követően alkalmazandó. A módosítás a már előjegyzett Egészségügyi Ellátások feltételeire nem vonatkozik. A Megrendelések kapcsán a módosítások a folyamatban lévő szállításokat (már visszaigazolt Megrendelések) nem befolyásolják.
17.12. Az Egészségügyi Ellátással vagy a Megrendeléssel kapcsolatos panaszt a jelen ÁSZF szerinti elérhetőségeken terjeszthet elő a Páciens / Vásárló. A Páciens / Vásárló az ennek adott kapcsán adott válasz elégtelensége esetén fordulhat az illetékes betegjogi képviselőhöz, az illetékes békéltető testülethez (bekeltetes.hu).
Jelen ÁSZF 2024. szeptember 26. napjától hatályos.
A Szerződés értelmében, a szövegben külön nem definiált, nagy kezdőbetűvel írt fogalmak, az alábbiakban nekik tulajdonított jelentéssel bírnak:
Adatvédelmi Tájékoztató: a Honlapon közzétett adatvédelmi tájékoztató.
ÁSZF: a jelen Általános Szerződési Feltételek.
EESZT: Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér.
Egészségügyi Ellátás: az adott Páciens részére nyújtott Egészségügyi Szolgáltatás, valamint az ehhez kapcsolódó, Szolgáltató által nyújtott egyéb szolgáltatások.
Egészségügyi Szolgáltatás: minden olyan tevékenység (beleértve a közreműködő orvosok által végzett egészségügyi szolgáltatás is) amelynek célja a Páciens egészségének megőrzése, továbbá a megbetegedések megelőzése, korai felismerése, megállapítása, gyógykezelése céljából a Páciens vizsgálatára és kezelésére, gondozására, ápolására, egészségügyi rehabilitációjára, a fájdalom és a szenvedés csökkentésére, továbbá a fentiek érdekében a Páciens vizsgálati anyagainak feldolgozására irányul, ideértve gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök kiszolgálását, a mentést és a betegszállítást, szülészeti ellátást.
Egyedi Szerződés: a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott, a Páciens által írásban elfogadott külön feltételek az Egészségügyi Ellátás nyújtása tekintetében.
Eütv.: az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény
Fél, vagy Felek: szövegkörnyezettől függően jelenti a Szolgáltatót, vagy a Pácienst, együttesen mindkét Felet.
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztónak minősüla szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Honlap: https://endomedix.hu
Megrendelés: a Vásárló által a Webáruházban leadott megrendelés, illetve az az alapján a Felek között végbemenő adásvétel, szolgáltatásnyújtás.
Páciens: az Egészségügyi Ellátást igénybe vevő, vagy abban részesülő személy (függetlenül attól, hogy az Egyedi Szerződést képviselőn keresztül köti-e, illetve költségviselőként harmadik fél jár-e el). Amennyiben a díjfizetési kötelezettséget a Páciens helyett harmadik személy teljesíti, úgy a fizetési kötelezettségek tekintetében ezen személy is Páciensnek minősül, és ezen személyek egyetemlegesen kötelesek a díj megfizetésére.
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
Szerződés: a Felek között létrejövő megállapodás, amely (i) Egészségügyi Ellátás esetén az ÁSZF és az Egyedi Szerződés feltételeit is tartalmazza, míg (ii) Megrendelés esetén az ÁSZF és a vonatkozó számlán feltüntetett feltételeket is tartalmazza.
Szolgáltató: a bevezetőben meghatározott ENDOMEDIX Korlátolt Felelősségű Társaság.
Vásárló: A Webáruházban rendelést leadó személy.
Vis Maior: A Felek ellenőrzési körén kívül eső minden olyan külső körülmény, elháríthatatlan erőhatalom, amely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és aminek elkerülése nem volt elvárható, és kedvezőtlenül befolyásolja vagy befolyásolhatja a Szerződés teljesítését, vis maiornak számít, amely nem tartozik sem a Szolgáltató, sem a Páciens körébe (különösen de nem kizárólagosan: háború, tüntetés, zavargás, sztrájk, természeti csapás, járvány, robbanás, tűz, munkabeszüntetés, légi katasztrófa, áramellátás vagy egyéb közműellátás zavara, internet, informatikai rendszer, elektronikus levelezési rendszer zavara vagy leállása vagy ezek miatt bekövetkező adatvesztés, szükséghelyzet).
Webáruház: A https://endomedix.hu/webaruhaz/ domain-en létrehozott és üzemeltetett webáruház.
Vezető gasztroenterológiai magánszolgáltató
2007 óta az önök szolgálatában
Vizsgálataink
Központjaink